پیشنهاد سردبیر

صادق بیگدلی که از پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن پای ثابت تمامی مسابقات بزرگ در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته است از یک تصمیم بزرگ و تاریخی توسط اعضای این تیم قبل از اعزام به پاریس خبر داد.

تقسیم پاداش میلیاردی پارالمپیک  توسط  بچه‌های والیبال نشسته/  زیباترین تیم تاریخ ورزش!

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هشتمین بار قهرمانی پارالمپیک را در پاریس ۲۰۲۴ جشن گرفت، صادق بیگدلی می‌گوید قبل از اعزام تمامی اعضای این تیم به یک تصمیم بزرگ رسیده‌اند. کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران در این خصوص گفت: «۱۶ بازیکن در اردو بودند و قبل از اینکه نفرات نهایی انتخاب شوند، همه تصمیم گرفتیم تیم در پاریس هر مدالی که گرفت، درصدی از پاداش و جوایزی که می‌دهند را بین بازیکنانی که با ما نیامدند و در تهران ماندند هم تقسیم کنیم. این یک تصمیم جمعی بود و همدلی میان اعضای تیم را نشان می‌داد. قطعاً آن چهار بازیکنی که با ما نیامدند هم تا روز آخر زحمتشان را کشیدند و در پارالمپیک هم با دعاهایشان برای ما انرژی مثبت فرستادند».

این اتفاق در حالی رقم خورده که اعضای تیم ملی والیبال نشسته به‌خاطر قانون از پیش نوشته شده مبنی بر اینکه جوایز تیمی نصف جوایز ورزش‌های انفرادی پرداخت می‌شود، سال‌هاست که گلایه‌مند هستند. البته در این دوره کمیته ملی پارالمپیک جوایز پای سکو را برای رشته‌های تیمی به ۷۵ درصد جوایز انفرادی رساند، اما جوایزی که وزارت ورزش اهدا می‌کند، همان قانون نصف خواهد بود.

بیگدلی در خصوص میزان پاداش هم می‌گوید: «می‌دانیم کمیته ملی پارالمپیک با توجه به اعتباراتی که داشته، پاداشی که برای قهرمانان در نظر گرفتند، خوب بود، اما اینکه در جایزه وزارت ورزش همیشه لحاظ شده که رشته‌های تیمی نصف جایزه بقیه را می‌گیرند، اجحاف در حق بچه‌های ماست. البته که جایزه پای سکوی ما هم به‌خاطر محدودیت بودجه کمیته پارالمپیک نسبت به المپیک کمتر بود و امیدواریم با کمک وزیر ورزش و رئیس جمهور محترم این موضوع نیز حل شود».

بر اساس اعلام وزارت ورزش جوایز المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها یکسان خواهد بود و مدال آوران طلا ۸ میلیارد، مدال آوران نقره ۴ میلیارد و مدال آوران برنز ۲ میلیارد دریافت می‌کنند، اما جوایز رشته‌های تیمی نصف خواهد بود و بدین ترتیب اعضای تیم ملی والیبال نشسته هر کدام ۴ میلیارد دریافت خواهند کرد.

همچنین کمیته ملی پارالمپیک برای طلایی‌ها ۴ میلیارد، نقره ۱.۵ و برنز ۱ میلیارد جایزه پای سکو در نظر گرفته بود که با توجه به در نظر گرفتن ۷۵ درصد جایزه برای رشته‌های تیمی بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته از این طریق هم ۳ میلیارد دریافت خواهند کرد.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد هر بازیکن تیم ملی والیبال نشسته برای طلای پارالمپیک پاریس ۷ میلیارد درمجموع دریافت می‌کند که البته به گفته کاپیتان بیگدلی از این مبلغ هم قرار است هر بازیکن درصدی را به بازیکنانی که تا روز آخر در اردو بودند و از ترکیب نهایی خط خوردند، اهدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.